Apple MacBook Pro MC700 2011

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Apple MacBook Pro MC700 2011 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,4

Reviewer amsterdam 27-12-2011
Geschreven voor: Apple MacBook Pro MC700 2011

Ik heb na lang zoeken, lezen van reviews dan toch maar besloten. In plaats van een nieuwe HP de overstap naar Apple.

Pluspunten:
- scherm met heldere kleuren;
- erg compact: beeldscherm niet te groot en dun, licht gewicht
- erg stil
- verlicht toetsenbord

Moet momenteel nog wel wennen aan toetsenbord en bijbehorende functies. Andere functionaliteit moet ik nog uitzoeken.

Negatieve punten:
- hoge aanschafprijs
- slechts 1 jaar standaard garantie verlenging van garantie tegen aanvullende kosten

Ten aanzien van duurzaamheid kan ik nog weinig melden. Eerste indruk: ben erg enthousiast.

MacbookPascal 03-11-2011
Geschreven voor: Apple MacBook Pro MC700 2011

Ik heb deze Macbook Pro voor mijn Diploma gekregen, mede doordat ik voor mijn muzikanten opleiding een Mac nodig had, moest mijn oude 17 inch Macbook Pro vervangen worden.

Wat een lekker apparaatje is het, hij is vrij klein maar groot genoeg om er van alles mee te doen.
Ik speel af en toe er een game mee COD4 op hoogste settings en het verloopt allemaal vloeiend.

Het beeld is lekker scherp, hij is lekker helder en de kleuren zijn mooier als de standaard windows laptops.

Het geluid uit de ingebouwde speakers kunnen vrij hard, voor een 13 inch laptop
en geven redelijk geluid voor een laptop.

Door de i5 2.3 ghz processor is hij lekker snel, en kun je met gemak multitasken mede door de 4 gig intern geheugen.

De batterij gaat bij mij een hele school dag mee, alhoewel het er ook aan ligt voor wat voor applicaties ik hem die dag gebruik. Voor de zekerheid neem ik wel altijd mijn adapter mee, maar als je dat vergelijkt met de windows laptops die sommige mensen hebben zitten die al bij het 2e uur aan het lichtnetwerk.

Al met al een prima laptop, het is best prijzig.
Voor diezelfde prijs heb je een laptop met dubbele prestaties, maar omdat ik al een 4 jaar oude macbook pro had en nooit kapot is gegaan. Verwacht ik van deze ook een lange levens duur integenstelling tot mijn HP laptop die na een jaar kapot was.

Een aanrader dus!

RdJ2 26-03-2011
Geschreven voor: Apple MacBook Pro MC700 2011

Ik twijfelde tussen de MacBook en een HP Compaq 8540p voor mijn studie. Uiteindelijk gekozen voor de MacBook Pro 13 inch en ik heb er geen moment spijt van gehad!

De laptop is snel, degelijk, het beeld is ontzettend scherp en kristalhelder, de batterij gaat écht 7u mee, en de laptop is muisstil. Ik heb Office 2011 erop gezet, en ook dat werkt prima. Alle functies die ik gebruik, zoals co-authoring (gelijktijdig in Word/Powerpoint/Excel aan hetzelfde document werken via internet) en referenties en citaten werken gewoon zoals bij Office voor Windows.

Mac OS X werkt intuïtief en de 'gestures' op het ontzettend grote trackpad gebruik ik veel (bijvoorbeeld met drie vingers van rechts naar links vegen om een pagina terug te gaan). Ik heb in een aantal reviews gelezen dat sommige functies niet aanwezig zijn. Vaak werken dingen echter gewoon een beetje anders en is even Googlen genoeg om te lezen hoe dingen werken in Mac OS X. Voorbeeldje: Er zit geen deleteknop op de MacBook Pro, maar [fn]+[backspace] doet precies hetzelfde. Een accent circumflex (ˆ) maak je met [alt]+[i] en zo zijn er meer dingen.

Als het echt nodig is, kun je ook gewoon windows draaien. Ik heb er zelf alleen nog niet de behoefte aan gehad.

Een nadeel is er ook: De bassweergave van de 13-inch MBP is niet je-van-het. Maar ach, dat geldt voor de meeste 13-inch laptops. De ingebouwde microfoon en camera voor bijvoorbeeld Skype zijn wel weer prima te noemen.